Mina sidor

Vanliga frågor och svar 

Är Varbergsortens Elkraft anslutna till Kivra?

Från och med januari 2022 är Varbergsortens Elkraft och Varbergsortens Elförsäljning AB anslutna till Kivra. Detta innebär att du som sedan tidigare är ansluten till Kivra kommer att få elfakturan genom Kivra. Den skickas inte längre med post hem till din brevlåda.

Har du e-faktura till din internetbank kommer fakturan fortsätta komma dit även om du är ansluten till Kivra. Om du valt fakturering via e-post kommer den att fortsätta att sändas till din e-postbrevlåda.

Hur ansluter jag mig till Kivra?

Antingen loggar du in via webbläsare till www.kivra.com eller så använder du dig av appen Kivra som finns att ladda hem där appar finns.

Jag vill inte betala min elfaktura genom Kivra. Hur gör jag?

Du kan enkelt ställa av/på avsändare när du är inloggad hos Kivra under "Meny" - “Inställningar”- "Avsändare".
Av de avsändare som är anslutna till Kivra kan du själv bestämma vilka du vill få post digitalt från i Kivra och vilka du vill få post från hem i brevlådan. Det räcker inte med att ta bort appen för att avregistrera sig hos Kivra.
 

Fungerar autogiro/e-faktura när jag anslutit mig till Kivra?

Är du ansluten till Kivra men har valt e-faktura eller autogiro för elfakturan kommer det fortsätta fungera precis som vanligt. 

Vad kostar det för mig att ansluta Kivra?

Tjänsten är kostnadsfri.

 

Vill du veta mer om hur Kivra fungerar se Kivras hemsida eller ta del av denna film

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.